Animatie socio-educativa

Animatie socio-educativa

etimologie

Termenul “a anima” provine din cuvântul latinesc “animus” care se traduce prin “ insufleti”, “a da viata”, “respiratie/suflu”; un alt sens al cuvantului “animus” ar putea defini animatia in context educativ ca fiind un principiu de reflectie, mai exact “a ajuta sa reflecteze”, “a controla sentimentele”. In esenta, a anima nu e doar un simplu gest particular  de ”a da viata grupului”, ci reprezinta si o calitate specifica a unei actiuni. 

definitie

Animatia socio-educativa consista in promovarea si coordonarea capacitatilor expresive, relationale, de intrajutorare si inovatie sociala, educative si culturale, de comunicare interculturala atat ale persoanelor/indivizilor cat si a grupurilor. 
 
Elementul caracteristic animatiei socio-educative il reprezinta activitatile organizate in diferite contexte, altfel spus in toate acele locuri unde este posibila favorizarea intalnirii intre persoane sau intre grupuri si dezvoltarea capacitatilor de implicare si participare activa la viata publica, dar si favorizarea proceselor de dezvoltare personala si autocunoastere, integrare sociala si culturala.
 
Animatia socio-educativa reprezintă asadar, o modalitate, un instrument de relaţionare cu si intreparticipanti, folosindu-se de activităţi de tip social, cultural, fizic şi sportiv.  Evident ca pentru a realiza aceasta, animatorul trebuie să cunoască şi să aplice diverse practici şi tehnici de animaţie în grup, avand grija totodata si de relaţia individuală dintre participanti.  
In vreme ce animatorul social activeaza in contexte definite ca fiind dezavantajate [varstnici, adolescenti in situatii de risc, persoane cu dizabilitati, etc] animatorul socio-cultural proiecteaza si promoveaza activitati culturale si recreative pentru a anima  grupurile si comunitatile in general.
Datorita caracteristicilor de baza, indiferentca este vorba despre educatiapentru constientizarea de sine, a celorlalti si a propriilor resurse/propriului potential, si pentru ca utilizeaza experienta directa si o gama vasta de discipline bazate pe expresia artistica[muzica, teatru, jocul, ateliere manuale, etc] animatia se regaseste de fiecare data ca fiind un instrument valid pentru a sustine /completa sistemul educational traditional.
 bucurie de grup.JPG     povesti.JPG   

obiective de invatare

obiectivele de invatare generale ale animatiei socio-educative, indiferent de publicul asupra caruia se intervine, sunt cele de socializare, de reglare sociala, de culturalizare, avand desigur caracter educativ si inovator.

rezultatele si impactul metodei

In primul rand animatia socio-educativa are impact asupra autonomiei beneficiarului, acesta invatand sa isi controleze comportamentul, ajutandu-l sa gandeasca in avans si sa actioneze pentru a atinge o actiune planificata in timp, invata sa colaboreze, sa impartaseasca opiniile si gandurile altora, invata sa faca fata provocarilor din viata de zi cu zi in mod spontan si creativ. 
Nu in ultimul rand invata sa dea sens a ceea ce  face, sa inteleaga de ce se exercita o anumita actiune si in ce context. 
 

 


106596-3d-glossy-orange-orb-icon-symbols-shapes-power-button2.png---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> --->
Mai multe informații despre modul în care această metodă poate fi folosită găsiți în sub-secțiunile meniului din dreapta.

Tot aici aveți la dispoziție o serie de
Resurse, Stiri/Articole/Testimoniale sau Evenimente relevante.
---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> ---> --->



106567-3d-glossy-orange-orb-icon-symbols-shapes-check-mark5-ps.png

Secţiunea din portal dedicată acestei metode este administrată de Alisia Damian (Asociația CREATIV)
Adaugat de Andrei Popescu la 08-11-2012 5:47:52
Editat de Andrei Popescu la 01-07-2014 15:12:54
Iti place? Da un
Placut de 17 persoane
81210 vizualizari
TOP