Expozitia vie in practica

405357_10150801530677073_1301148853_n.jpg

Expoziția vie în practică

 

Cine organizează o expoziție vie?

Expoziția vie este o metodă flexibilă ce poate fi implementată cu succes atât de grupuri mici (minim 12 persoane), cât și de grupuri mari (cu cât există mai multe exponate vii în galerie cu atât expoziția devine mai dinamică și mai interesantă pentru public). Fie că este vorba despre organizații nonguvernamentale cu experiență în organizarea de activități publice sau de grupuri de inițiativă (spre exemplu, un grup de elevi sau studenți) care organizează pentru prima dată un eveniment, metoda poate fi preluată și aplicată cu ușurință atâta timp cât există motivație din partea inițiatorilor și dispun de resurse minime pentru prezentarea creativă a mesajului lor. 

 

Cum organizăm o expoziție vie?

Atunci când ne propunem să organizăm o expoziție vie este necesar să încercăm să răspundem la câteva întrebări care ne vor ajuta să stabilim: mesajul pe care îl vom transmite, scopul manifestării, publicul țintă căruia ne adresăm, modalitatea de prezentare a mesajului, resursele de care avem nevoie etc. Impactul expoziției vii este influențat în mod direct de capacitatea noastră de a proiecta manifestarea în spațiul public într-un mod organizat, interactiv și creativ.
 

Care este mesajul?

Orice expoziție vie presupune stabilirea de către inițiatori a mesajului în jurul căruia urmează să fie organizată activitatea. Este recomandat ca o expoziție vie să se concentreze asupra unui singur mesaj – toate exponatele vii din galerie vor susține mesajul prin prezența și interacțiunea lor cu publicul. Rolul organizatorilor este de a căuta să transmită acest mesaj într-o manieră cât mai creativă către publicul țintă.
 

Cui ne adresăm?

Atunci când organizăm o expoziție vie este important să stabilim care este categoria (sau categoriile) de persoane către care dorim să transmitem mesajul. Pentru o mai bună organizare putem să construim un profil ideal al "vizitatorilor” galeriei înșirând câteva caracteristici ale acestora (spre exemplu: tineri cu vârste între 18-25 de ani, din localitatea Cluj-Napoca). 
 

Unde organizăm expoziția vie?

Cunoașterea publicului țintă ne va ajuta să identificăm și locația potrivită pentru desfășurarea manifestării – dacă dorim de exemplu ca mesajul nostru să ajungă la liceeni vom căuta spațiile publice în care aceștia obișnuiesc să se adune sau pe care le vizitează în mod constant - ar putea fi un parc de role, curtea unui liceu sau strada din fața unui local din apropierea liceului,etc. Această strategie de alegere a locului în care urmează să desfășoare evenimentul este potrivită mai ales în situația în care nu dispunem de timp suficient și resurse pentru a promova evenimentul și pentru a ne informa publicul țintă despre ziua, ora și locația expoziției vii.
 

Cum ne prezentăm mesajul?

poza living exhibition 5.jpg
Atunci când facem referire la expoziția vie ca metodă este vital să avem în cap o metodă creativă de prezentare a mesajului nostru. În galeria vie pe care o creăm exponatele vii au 
câteva atuuri de care se vor folosi pentru a susține mesajul expoziției vii – pe de o parte au voce și au capacitatea de a se mișca, de a improviza, de a surprinde, crescând astfel interacțiunea cu vizitatorii. Pe de altă parte, exponatele vii au rolul de a susține vizual mesajul – ele pot alege, spre exemplu, fie să poarte în mâini niște fotografii realizate în etapa de pregătire a expoziției, fie să creeze niște statui din corpurile lor, să își picteze corpul sau să poarte articole de îmbrăcăminte personalizate. 
 

Care sunt resursele de care avem nevoie?

Expoziția vie este o metodă ce se bazează pe echipă și pe colaborarea dintre membrii ei – fără un grup de minim 12 persoane nu putem organiza de o expoziție vie, astfel resursa umană este un element vital atunci când intenționăm să o punem în aplicare. 

Alte resurse: în funcție de modalitatea de prezentare a mesajului și suportul acestuia am putea folosi diverse consumabile precum carton colorat, diverse culori pentru pictură, materiale textile, hârtie fotografică etc.
 

Impact și vizibilitate în comunitate

Pentru a se asigura că un număr reprezentativ de membri ai comunității vor ajunge să viziteze expoziția vie, inițiatorii pot căuta câteva metode de promovare a acțiunii atât în mediul virtual, mai ales dacă ne adresăm tinerilor prin crearea unui event pe rețelele de socializare, publicarea unui articol sau postarea unui afiș, cât și offline prin distribuirea unor fly-ere, afișarea unor bannere handmade în locuri publice etc.

Expoziția vie oferă vizibilitate grupurilor care o folosesc prin caracterul său public, interacțiunea crescută cu membrii comunității și prin prezentarea creativă care susține vizual mesajul. 
 
Adaugat de andracordos la 22-06-2013 18:24:14
Editat de andracordos la 20-08-2013 8:25:39
Iti place? Da un
Placut de 5 persoane
3840 vizualizari
TOP