Ce este origami teatru?

bombe 2.jpgIn 1998, in cadrul Festivalului « Noi tendinte in arta teatrului de animatie » de la Bucuresti organizat de Teatrul Tandarica, Eugenia BARBU lansa pentru prima data la noi in tara ideea de origami teatru. La acel  moment era doar un spectacol in care personajele si decorul erau realizate prin arta origami.
De la faza experimentala pana in prezent metoda s-a dezvoltat si in prezent defineste metoda de educatie care imbina arta teatrului de papusi si origami in scopul dezvoltarii unui set complex de competente.
 De-a lungul timpului in cadrul A.C.T.O.R. au fost formati mai multi profesori de origami teatru, iar acestia au imbunatatit la randul lor metoda fiecare dintre ei accentuand/dezvoltand o noua dimensiune : origami joc, origami storytelling, etc.
Cercetarea pe grupuri mari de copii, tineri si adulti a condus la o recunoastere internationala a originalitatii origami teatru ca metoda de invatare in cadrul Internationale Tagung zur Didaktik des Papierfalten  desfasurat la Freiburg, in 2011.



Ca rezultat al acestei cercetari s-a constatat ca:
-la 2 ani copii adora sa desfaca modelele origami, la 3 ani sunt interesati sa foloseasca obiectele origami ca jucarii, la 4 ani si jumatate pot incepe sa plieze origami iar la 6 ani si jumatate pot incepe sa citeasca diagrame origami.

-s-au putut deslusi cateva tipologi predominante: creatorii de origami sunt acele persoane care inteleg rapid regulile de pliere si isi doresc sa creeze noi modele prin propriile mijloace, povestitorii sunt acele persoane care prefera sa asculte sau sa creeze povesti pornind de la pasii de pliere ale obiectelor origami,  actorii sunt acele persoane care apreciaza in mod deosebit spectacolul teatral realizat cu ajutorul obiectelor origami.

-in urma unui proiect intercultural romano-japonez organizat de A.C.T.O.R. in 2003, s-a observat ca exista o diferentiere culturala intre felul in care invata origami copilul roman si copilul japonez ; Daca in Japonia, copiii apreciaza rigoarea cu care trebuie sa urmeze indicatiile, copii romani au in mai toate cazurile nevoie de o poveste, de o ancorare in joc  pentru a putea retine pasii de pliere.


« Nu pot, nu exista ! » este unul dintre principiile importante ale acestei metode deoarece ea poate fi practicata de oricine : copii, tineri sau adulti fie ei incepatori sau experimentati. Diversitatea modelelor origami existente ii permit facilitatorului sa  creeze cadrul in care fiecare dintre participanti sa isi depaseasca limitele auto-impuse, sa isi creasca stima de sine si sa devina mai increzator.


  eugenia in japonia.jpg







Adaugat de Andreea Vasilescu la 16-06-2013 14:03:24
Editat de Andreea Vasilescu la 20-06-2013 17:28:06
Iti place? Da un
Placut de 3 persoane
2565 vizualizari
TOP