adauga propunere

peste 20 de metode in cadrul Laboratorului de Educatie Nonformala

peste 20 de metode in cadrul Laboratorului de Educatie Nonformala Numar record pentru editia din acest an a Laboratorului de Educatie Nonformala. Mai bine de 20 de metode vor anima spatiul laboratorului si vor conduce intr-un proces structurat de invatare pe cei care vor participa.

Mai jos o prezentare scurta a acestora plus persoanele si asociatiile care le propun:

Abordarea critica a normei
Abordarea critica a normei prespune punerea sub lupa a normei si identificarea felului in care o anumita norma corespunde sau nu valorilor fundamentale ale unei persoane. Este o metoda care pune mai putin accent pe empatie si mai mult pe ceea ce pot face "eu" la nivel personal pentru ca sa ma pozitionez intr-un fel care este sanatos pentru mine si pentru semenii mei.
Propus de: Irina Nita, Asociatia ACCEPT

Animatie socio-educativa si animatie socio-educativa in contextul drepturilor omului
Animatia socio-educativa apare ca un mijloc de integrare si de adaptare, favorizeaza comunicarea, orienteaza energiile spre sarcini colective. Animatia apare ca o alternativa la actualul mod de realizare a educatiei care vine sa completeze formarea scolara, eventualele carente, reprezentand totodata un instrument de transmitere a culturii. Animatia ofera posibilitatea descoperirii unor noi stiluri, moduri de viata, avand o functie inovatoare prin insasi alternativa pe care o ofera.
Propus de: Romina Matei, Institutul Intercultural Timisoara si Silvia Misu, Asociatia CREATIV

Arta povestirii (storytelling)
Metoda Storytelling, denumita si Arta povestirii este o metoda ce porneste de la o poveste, un mesaj, o valoare, un principiu ce se doreste a fi transmis, nu pentru a fi copiat, ci pentru a fi inteles, explorat si apoi adaptat in maniera persoanal de fiecare ascultator in parte. Ea implica trei elemente esentiale: Povestea, Povestitorul si Publicul. Storytelling este o metoda participativa ce implica publicul in toate etapele.
Propus de: Mihaela Cardu, Babel Education

Biblioteca Vie
Biblioteca Vie isi propune sa promoveze respectul pentru drepturile omului si demnitatea umana, sa atraga atentia asupra diversitatii in toate formele ei, sa stimuleze dialogul intre oameni. De ce acest dialog? Pentru ca de multe ori diferentele dintre oameni nu sunt valorificate ca fiind resurse, de cele mai multe ori aceste diferente duc la discriminare, suspiciune si respingere.
Propus de: Oana Mucea, A.R.T. Fusion

Dans Contemporan
Atelierul abordeaza corpul ca pe un spatiu deschis, de explorat, un spatiu capabil sa surprinda si sa se surprinda, scapand rutinei si obisnuintelor cotidiene. Metoda presupune atat antrenament fizic, ce are drept scop constientizarea si sensibilizarea corpului, pregatindu-l pentru noi descoperiri, cat si jocuri si improvizatii, concentrandu-ne pe spontaneitate si autenticitate, pentru a putea debloca propriile resorturi creative si pentru a se dezvolta capacitatea de a “vorbi” prin miscare.
Propus de: Andreea Novac, Centrul National al Dansului Bucuresti
 
Delivering Life
Metoda consta in identificarea unor nevoi si provocarea unor evenimente memorabile prin care aceste nevoi sunt implinite. Este asemanator unui flash mob, diferenta constand in faptul ca este un eveniment care ii face pe spectatori actori si ii instiga la participare, scopul actiunii fiind unul de evidentiere a nevoilor existente in diferite comunitati sau grupuri sociale si constientizarea si sublinierea lor in fata celor care nu le observa.
Propus de: Andrei Tudose, DeliveringLife

Design Thinking
Este o metoda practica si creativa de rezolvare a problemelor care are ca scop realizarea unei solutii imbunatatite pentru viitor. In acest sens este o forma de solutie care porneste cu un scop si niste obiective care trebuiesc indeplinite diferit intr-un mod diferit fata de a incepe direct de la problema, asa cum se intampla in metodele obisnuite. Apoi, concentrandu-ne pe prezent si viitor parametrii problemei sunt investigati.
Propus de: Alexandru-Gabriel Ionita, Florian Besnea, CROS - Centru de Resurse pentru Organizatii Studentesti

Dezbateri (Debate)
Pe scurt, o dezbatere academica (numita si educationala sau formala), presupune o tema de discutie, doua echipe, pro si contra si un arbitru care decide care parte a fost mai convingstoare. Diferentele principale intre dezbaterile generale din societate si dezbaterile educationale sunt structura, restrangerea temei aflate in discutie si caracterul de competițte.
Propus de: Teodora Graur, ARDOR Muntenia

ESPERE (Energie Specifica pentru o Ecologie Relationala Esentiala)
Este o psihopedagogie a comunicarii. Scopul metodei este de a facilita relatii pline de viata si ecologice. Metoda se poate invata si transmite, pentru ca instrumentele ei pot fi folosite in mod concret  si pentru ca rezultatele aplicarii acestora sunt vizibile in viata de zi cu zi. Metoda ESPERE invita pe fiecare la a se responsabiliza si la a actiona in congruenta cu propriile nevoi fundamentale, cu dorintele profunde si cu valorile sale esentiale.
Propus de: Rozalia Timar, Asociatia Pas Alternativ

Expozitia Vie
Este o metoda activa care promoveaza dialogul intre un grup preocupat de o problemă specifica si membrii unei comunitati, prin manifestari creative in spațiul public. In expoziția vie, spatiul public devine o ”galerie” deschisa, unde “exponatele” (initiatorii actiunii) prind viata, interacționand cu “vizitatorii” (membrii comunitatii) cu scopul de a transmite un mesaj de interes pentru comunitate.
Propus de: Andra Camelia Cordos, Asociatia Go Free 

Facilitare grafica
Facilitarea grafica este practica de a folosi cuvinte si imagini pentru a crea o harta conceptuala a conversatiei, inainte, in timpul sau dupa ce conversatia a avut loc. Presiunea, asteptarile sunt inca mari, dar munca este foarte distractiva! Astazi, scribul modern sau facilitatorul grafic captureaza ideile oamenilor folosind modele, metafore, harti vizuale pentru a-i ajuta sa isi clarifice ideile, sa se asculte si sa poata lua decizii atunci cand lucreaza impreuna.
Propus de: Andreea Buzec, Fundatia Parteneri pentru Dezvoltare Locala
 
Jonglerie
Jongleria, sau Flow Arts, este capacitatea unui individ de a produce tipare de forma si culoare controland unul sau mai multe obiecte in coordonatele spatiu-timp. Cu alte cuvinte este arta, desprinsa din artele circului si din ritualuri stravechi, de a crea folosind obiecte in miscare. Participantii vor deprinde tehnici de baza in manuirea poi-urilor, a flowerstick-ului, a staff-ului si metodologia crearii unui flash-mob.
Propus de: Cosmin Catana, Curba de Cultura si Loredana Helici, ONG Crispus Sibiu
 
Percutie (Drumming)
Metoda se bazeaza pe improvizatie si creativitate. Aceasta face apel la aptitudinea participantului de a se exprima si de a comunica prin sunete muzicale, in mod direct si de a ajunge la improvizatii sau aspecte creative, prin intermediul unui obiect sonor. Muzica astfel creata poate fi uneori chiar o compozitie muzicala elaborata, dar cel mai adesea ea este o improvizatie a csrei valoare terapeutica rezida in expresia emotionala.
Propus de: Jean Baptiste Odobestianu, Asociatia Humains Profiles

Photovoice
PhotoVoice-ul este o cale de a povesti prin fotografie. „Photo” inseamna in engleza „fotografie”, iar „voice” inseamna voce. Prin PhotoVoice vorbesti cu ajutorul fotografiilor pe care le faci chiar tu. Si pentru a fi sigur ca fiecare fotografie este inteleasa asa cum vrei tu, langa fotografie vei putea scrie cateva cuvinte care sa povesteasca ce ai vazut tu cand ai facut poza.
Propus de: Sinziana Dobre, Centrul de Resurse pentru participare publica

Scriere Creativa
In atelierul de scriere narativa vom invata prin exercitii de scriere cum putem spune povesti din realitatea noastra si a celorlalti, care sa ne schimbe si din care sa învatam constant. Participantii vor trece prin tehnici de documentare si scriere si vor testa idei de transformat intr-o poveste despre ei sau despre ceilalti.
Propus de: Oana Sandu, Asociatia Media DOR

Teatru de Improvizatie
Aptitudinile dobandite prin improvizatie servesc nu numai in domeniul profesional, ci si la imbunatatirea relatiilor cu cei din jur. Improvizaţia ajuta participantii să-si dezvolte spontaneitatea, imaginaţia, intuiţia şi flexibilitatea, să gândeasca pozitiv, să capete încredere în ei insisi şi să-si consolideze relaţiile cu cei din jur. Toate acestea se petrec într-un mediu distractiv, lipsit de concurenţă, în care fiecare îşi poate explora latura artistică.
Propus de: Ciprian Nemesiu, Teatrul fara Frontiere

Teatrul de umbre
Este acea forma a artei spectacolului in care personajele dintr-un scenariu, prind viata prin jocul actorilor papusari cu o sursa de lumina si cu umbrele unor obiecte special create. El este o forma a teatrului de animatiecunoscut uneori si sub numele de teatru de papusi si/sau marionete. 
Propus de: Andreea Iulia Vasilescu, Asociatia Culturala ASK ME

Teatru Forum si Teatru de Imagine
In termeni teatrali, metoda implica un SPECTOR ce primeste locul ACTORULUI si care invadeaza PERSONAJUL si SCENA. Acesta va ocupa spatiul si va oferi solutii. Facand aceasta, SPECT-ACTORUL va realiza constient un act responsabil; scena fiind o reprezentatie a realitatii si fictiunii. Insa SPECT-ACTORUL nu este de natura fictiva. Exista si pe scena si in afara ei intr-o realitate duala.
Propus de: Ana-Maria Gradinariu, A.R.T. Fusion
 
Teatru Labirint
Este o metoda performativa participativa care presupune implicarea directa a spectatorului in experienta propusa, prin parcurgerea unui traseu alcatuit dintr-o succesiune de momente dezvoltate in general pe o anumita tema. Acest proces interactiv produce o schimbare in modul de reprezentare a realitatii si de perceptie a propriei persoane, conducand la o noua constientizare a acesteia.
Propus de: Bogdan Nechifor, Compania de Teatru Labirint

Transcend
Nu este obligatoriu ca o problema sa sfarseasca printr-un act de violenta sau ss degenereze intr-un conflict. Cu o abordare corespunzătoare, orice problema poate fi depasita. Pe scurt, asta isi propune metoda TRANSCEND.
Aceasta metoda diferentiaza conflictul de violenta, identificand posibilitati de a transforma conflictele intr-un mod nonviolent si de a evita orice forma de violenta.
Propus de: Mihaela Griga, Institutul Roman pentru Pace PATRIR

Viewpoints
Este o tehnica de improvizatie care ofera un vocabular pentru gindirea si crearea de miscare si gest. Viewpoints este o tehnica bazata pe miscare, prin care cei implicati invata sa asculte “cu tot corpul”, sa receptioneze si sa utilizeze tot ce se intimpla in jur. Acest lucru este extrem de benefic pentru performeri, deoarece augmenteaza creativitatea si abilitatea lor de a se conduce de partenerii de ”scena”, ii ajuta sa devina mai putin preocupati de sine, mai mult de ceilalti si sa creeze in colectiv.
Propus de: Mihaela Sirbu, Teatrul fara Frontiere
 


Tag-uri: educatie, nonformal, laborator
Propus de vlad la 14-07-2013 22:40:25
Editat de vlad la 16-07-2013 7:21:46
Istoric peste 20 de metode in cadrul Laboratorului de Educatie Nonformala Modifica peste 20 de metode in cadrul Laboratorului de Educatie Nonformala
Iti place? Da un
Placut de 7 persoane
4556 vizualizari

Commentarii

Nu exista comentarii.

Postati un comentariu