Intalnirea de pregatire a cartilor vii

Una dintre activităţile foarte importante pe care fiecare organizator de bibliotecă va trebui se le ia în calcul este organizarea unei întâlniri cu cărţile cu câteva zile înainte să înceapă Biblioteca Vie.
 
Scopul acestei întâlniri este:
 
  • de a ne asigura că fiecare carte înţelege obiectivele bibliotecii, modul de desfăşurare, regulile bibliotecii, rolul bibliotecarilor, paşii după care se va desfăşura biblioteca propriu-zisă
  • de a se cunoşte mai bine cărţile între ele şi mai ales cu bibliotecarii
  • de a clarfica orice întrebare care ar putea veni din partea cărţilor
  • de a crea un cadru de cunoştere, confort şi siguranţă pentru cărţi
 
Probabil întâlnirea este foarte greu să se întâmple chiar în locaţia în care se va desfăşura biblioteca. Cel mai probabil s-ar putea întâmpla la sediul organizaţiei dumeavoastră dacă va fi destul de încăpător, sau chiar într-o locaţie închiriată dacă bugetul proiectului permite. Ce trebuie reţinut este că întâlnirea trebuie să se întâmple într-o locaţie destul de liniştită, astfel încât să fie uşor facilitată comunicarea. Dacă aţi mai organizat evenimente de bibliotecă vie, ar fi bine să puteţi invita o fostă carte, un fost bibliotecar şi eventual un fost cititor care să povestească din experienţa lor. Ora de desfăşurare a întâlnirii ar fi bine să fie seara, cel puţin după programul de lucru al cărţilor. Este foarte greu să aduceţi cărţile în timpul zilei. Durata de desfăşurare a întâlnirii nu ar trebui să fie mai mare de două ore.  Oamenii ar trebui să fie aşezaţi în cerc astfel încât să reuşească să se cunoscă cât mai bine.
 
Materialele pe care le sugerăm a fi pregătite întâlnire:
  • o agendă a întâlnirii pe care o trimiteţi cărţilor înainte să vină la întalnire dacă este posibil
  • o listă cu toate cărţile care vor participa la Biblioteca Vie care să cuprindă: titlul cărţii, numele “autorului”, datele de contact (e-mail), orarul în care va participa la bibliotecă
  • catalogul varianta draft - astfel încât cărţile să poată să mai facă corecturi sau îmbunătăţiri dacă doresc
  • rezultatele evaluărilor de la alte biblioteci (dacă aţi mai desfăşurat şi o altă bibliotecă înainte)
  • lista echipei de coordonare a bibliotecii împreună cu datele lor de contact care vor fi date cărţilor
  • acorduri de voluntariat pentru cărţi
  • protocol: suc, ceai, biscuiţi, etc
Adaugat de silvia-roxana la 03-12-2012 6:25:52
Editat de silvia-roxana la 30-07-2013 10:16:42
Iti place? Da un
Placut de 3 persoane
2974 vizualizari
TOP