Ce invat(am)?
La ce (îți/vă) sunt de folos jocurile de societate? Ce poți/puteți învăța sau dobândi jucând un astfel de joc?
Mulți oameni cred că joaca este ceva ce ține doar de copilărie, ceva neserios și că ea nu e potrivită pentru un adult. Caracteristica jocurilor de societate de a activa distracția și plăcerea face ca ele să fie considerate – cu atât mai mult - ca ceva ce ține doar de petrecerea timpului liber ca pe o „pierdere de vreme”.
Fiecare joc implică – chiar dacă nu explicit în regula de joc sau în descrierea jocului - dezvoltarea unei sau a mai multor competențe. Adesea dobândirea acestor competențe este strâns legată de tipul jocului, ca de ex. în următoarele cazuri:
Mulți oameni cred că joaca este ceva ce ține doar de copilărie, ceva neserios și că ea nu e potrivită pentru un adult. Caracteristica jocurilor de societate de a activa distracția și plăcerea face ca ele să fie considerate – cu atât mai mult - ca ceva ce ține doar de petrecerea timpului liber ca pe o „pierdere de vreme”.
Însă fiecare joc de societate se bazează pe un anumit mecanism
de joc care presupune implicarea jucătorilor prin folosirea sau chiar dezvoltarea unei abilități sau a unor cunoștințe. De exemplu un joc care se bazează pe mecanismul de joc al observației, va favoriza dezvoltarea atenției, comunicarea verbală și nonverbală necesară pentru aflarea unor detalii. Sau un joc care se bazează pe negociere, va dezvolta în rândul jucătorilor tehnici de negociere și gestionare a unor resurse. Alte jocuri, în care mecanismul principal e acela al menținerii în echilibru a unei construcții, vor stimula capacitatea de reacție, dexteritatea sau creativitatea pentru găsirea de soluții alternative.Toate jocurile și joaca, în general, transmit și dezvoltă anumite abilități, cunoștințe și atitudini. De exemplu persoanele care se joacă (indiferent de vârsta lor) dobândesc abilitatea de a juca împreună cu alții, dar și împotriva altora. De asemenea toți cei care participă la această metodă învață să accepte, înțeleagă și respecte reguli, dar și să preia roluri, să le schimbe sau să iasă dintr-un anumit rol. Cei care se joacă jocuri de societate învață să fie câștigători, dar și pierzători; important e că jocurile permit experimentarea ambelor poziții într-un cadru imaginar protectiv, unde o înfrângere este mult mai ușor acceptată sau restructurată în termenii unei neșanse ce ține de reflecția „ E doar un joc...”Fiecare joc implică – chiar dacă nu explicit în regula de joc sau în descrierea jocului - dezvoltarea unei sau a mai multor competențe. Adesea dobândirea acestor competențe este strâns legată de tipul jocului, ca de ex. în următoarele cazuri:
Tipul/Categoria jocului | Exemple de jocuri | Aria principală de dezvoltare |
Jocuri de dexteritate |
Bausack/Sacul de construcție (RO/EN), Bamboleo (RO/EN), Heli Hopper (EN), Mikado |
|
Jocuri de reacție | Jungle Speed (RO/EN), Ligretto, Halli Galli |
|
Jocuri de tactică şi/strategie | Palatul din Alhambra (RO, EN), Amun-Re, Sankt Petersburg, El Grande, Candamir |
|
Jocuri cu zaruri |
Nu te supăra frate, Backgammon, Heckmeck/Pickomino (RO, EN) |
|
Jocuri de cooperare | Herr der Ringe/Lord of the Rings (EN), Shadows over Camelot (EN), Pandemie |
|
Jocuri de memorie | Kleine Magier (EN), Dicke Luft in der Gruft-Dawn Under (EN), Meisterdiebe/Master Thieves (EN) |
|
Jocuri de comunicare | Personality, Acitivity, Micul prinţ (EN), Dixit (EN) |
|
Jocuri de roluri (jocuri detectiviste, jocuri economice, jocuri de aventură) | Monopoly, Scottland Yard, Mister X |
|
Adaugat de Alexandra Suiaga la 07-07-2013 19:56:57
Editat de nonformalii la 08-07-2013 14:17:24
Editat de nonformalii la 08-07-2013 14:17:24

Placut de 2 persoane
3401 vizualizari
TOP