Exemple de procese photovoice

Exemple de procese de photovoice

 

Comunitatea de romi din Malul Vânăt


Centrul de Resurse pentru participare publică (CeRe) în parteneriat cu Asociaţia Parteneri pentru Tineri (ATP) a aplicat metoda PhotoVoice în proiectul „Participarea tinerilor prin imagine", din cadrul unei comunităţi de romi din judeţul Vâlcea, comuna Merişani, unde tinerii au realizat fotografii surprinzând problemele cu care se confruntă zi de zi.
 
Materiale:
Confesiuni din Malul Vânăt, film care descrie comunitatea din Merișani - satul Malul Vânăt și vorbeste despre participanții la photovoice:

 



















Film de prezentare a procesului și expoziției photovoice din comuna Merisani - satul Malul Vânăt:





















Cărţi poştale.

 

Pledoarie pentru un centru comunitar în fostul Cinematograf Favorit - Drumul Taberei, Bucureşti


In anul 2011, Centrul de Resurse pentru participare publica (CeRe) a organizat un alt proces photovoice. De acesta data impreuna cu grupul civic Initiativa Favorit care milita pentru transformarea clădirii fostului cinematograf Favorit din cartierul Drumul Taberei, Bucuresti într-un centru cultural comunitar.
 
Astfel ca sapte persoane, cu vârste cuprinse între 13 şi 40 de ani, membri ai grupului de iniţiativă civică, au primit aparate de fotografiat pentru a realiza fotografii pe teme relevante pentru regenerarea urbană a spaţiului cultural Favorit. Temele abordate in procesul de fotografiere au fost: Tema 1- zona Favorit; Tema 2 - locuri socializare seniori; Tema 3 - locuri socializare adulţi; Tema 4 - locuri socializare tineri si copii; Tema 5 - cinematograful Favorit. Temele au propus un cadru general, permiţând fotografilor să decidă asupra a ceea ce doresc sa fotografieze, fie sa surprindă aspectele negative sau pozitive, fie să înregistreze realitatea apropiată lor sau să arate ce anume şi-ar dori să schimbe.
 
Din peste 100 de fotografii realizate, 29 au fost selectate şi transformate într-o expoziţie de fotografie inedită cu scopul de a sensibiliza locuitorii zonei şi autorităţile publice locale, dar şi cu scopul de a dezvălui un alt aspect al zonei Favorit, zona în care fotografii locuiau. Aşa cum presupune metoda photovoice, fiecare fotografie a fost însoţită de un mesaj explicativ venit din partea autorului fotografiei. Astfel, mesajul comun al Grupului civic a putut fi exprimat atat prin imagini, cât şi prin cuvinte, având un mai mare impact asupra publicului vizat: autorităţile publice locale şi locuitorii zonei Favorit. Fotografiile expuse au fost selectate de către beneficiari, iar mesajele au fost compuse tot de către aceştia, cu sprijinul facilitatorului.
 
Prin aceste acţiuni, grupul şi-a propus să pună şi mai multă presiune asupra autorităţilor locale pentru ca acestea să ia măsuri pentru regenerarea zonei Favorit şi transformarea fostului cinematograf într-un centru cultural comunitar.
 
Materiale:
Am deschi ochii pentru Favorit,  film de prezentare a rezultatelor:

 

Adaugat de Sinziana Dobre la 09-11-2012 8:11:35
Editat de Andrei Popescu la 01-12-2012 11:34:51
Iti place? Da un
Placut de 2 persoane
3102 vizualizari
TOP